Pages

Saturday 16 March 2013

Garismasa Twitter Bersalut Cinta


Apabila aku skrol garismasa twitter
Aku nampak
Cinta, cinta, cinta, cinta,cinta,cinta,
Cinta,cinta,cinta,cinta,cinta,cinta,
Ribuan, jutaan tema cinta
Cinta monyet, cinta tiga segi, cinta gila,
Cinta terhalang, cinta pandang pertama,
Cinta palsu, cinta kahwin, putus cinta

Ini semua cerita-cerita cinta
Yang bagi aku tidak perlu dikongsi kepada semua
Yang bagi aku tidak perlu diuar-uar satu dunia
Yang bagi aku cukup disimpan sendiri sahaja

Tak perlu nak kecoh-kecoh bercerita
“ya!aku dah jatuh cinta”
“ya!aku dilamun cinta!”
“ya!aku dah putus cinta!”
“dunia! Lihat aku ni, kesian ditinggalkan cinta!”
Apa kita ini hidup dengan satu genre sahaja?
Yakni cinta?

Itu fi’il anak melayu di twitter
Selalu berbicara tentang cinta
Cita-cita entah ke mana
ke laut sudah agaknya
dimamah bilis-bilis dan ikan aya
kasihan anak melayu kita.





No comments:

Post a Comment